Utveckla din karriär med en animerad reklamfilm

För att nå dit du vill karriärmässigt behöver du stå ut från mängden. Rekryterare får en stor mängd ansökningar till varje utannonserad tjänst och det är viktigt att du verkligen visar vad som gör att det är just du som är rätt för jobbet. Utgå ifrån vad det är du är bra på och använd dig av olika knep för att undvika att bli anonym i den stora massan av inskickade CV:n.

Med en animerad reklamfilm från Explainer kan du knyta an till rekryteraren på kort tid. Animerad reklamfilm används mer och mer som förklaringsredskap i Sverige, tack vare sin förmåga att nå igenom bruset med ett budskap. Explainer plockar ut essensen i det du vill kommunicera och paketerar det på ett tilltalande och lättbegripligt sätt. Här kan du kommunicera med deras projektledare i en fri konsultation för att ta reda på dina mål med reklamfilmen och vad du vill uppnå.

Stick ut från mängden

När du skriver ditt personliga brev har du chansen att sälja in dig till företaget där du söker jobb. Brevet beskriver dig som person, dina styrkor och ambitioner. Därför är det viktigt att lägga ner mycket tid på det personliga brevet. Stå ut från mängden, men krångla inte till det. Istället för att börja med frasen ”jag söker tjänsten” eller ”jag heter” kan du beskriva för rekryteraren vad som är den bakomliggande orsaken till att du söker tjänsten. Fokusera gärna på framtiden och beskriv vad just du har att tillföra till företaget.

Att själv bara skriva i ansökan att man är en kreativ person är enkelt, men att också skicka in en kreativ och unik ansökan visar för rekryteraren att det man säger verkligen är sant. Med en unik ansökan ger du intryck av att vara uppfinningsrik och lösningsinriktad. En okonventionell jobbansökan måste dock alltid vara seriös och visa vilka egenskaper du har som är relevanta för tjänsten.